Archiwa: Słownik

Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs Czytaj więcej »

Jest to jedno z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych podczas pozycjonowania strony internetowej, dającym szerokie możliwości analizy wielu elementów optymalizowanej witryny. W swojej pracy mogą używać go nie tylko specjaliści od SEO, ale i profesjonalni copywriterzy zajmujący

roi

ROI

ROI Czytaj więcej »

ROI, czyli Return On Investment, to często używana metoda pozwalająca określić opłacalność realizacji kampanii marketingowych. Nazywa się ją wskaźnikiem inwestycji i obrazuje stosunek zysków osiągniętych z inwestycji do poniesionych na

ruch płatny

Ruch płatny

Ruch płatny Czytaj więcej »

Ruch płatny, z angielskiego Paid Traffic, jest to ruch na stronie internetowej pochodzący z płatnych wyników wyszukiwania, którymi mogą być: Tego typu wyniki znajdują się nad wynikami organicznymi, na górze

roas

ROAS

ROAS Czytaj więcej »

Pod pojęciem ROAS, będącego skrótem od słów Return On Advertising Spend, rozumiemy zwrot wydatków, jakie trzeba było ponieść na kampanię Google Ads. Jest to jednocześnie metoda takiego wyliczenia stawek, aby

ruch organiczny

Ruch organiczny

Ruch organiczny Czytaj więcej »

Ruch organiczny, z angielskiego Organic Traffic, jest to ruch na danej stronie internetowej pochodzący od użytkowników, którzy trafili na stronę poprzez wyświetlane im wyniki wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Są

Co to jest rank brain

Rank Brain

Rank Brain Czytaj więcej »

Jest to algorytm wprowadzony przez Google, nazywany też algorytmem uczenia maszynowego. Używany od 2015 roku, dobiera wyświetlane wyniki wyszukiwania do wpisywanych w Google słów kluczowych. Jego wysoka skuteczność wynika z

robots txt

robots.txt

robots.txt Czytaj więcej »

Jest to plik tekstowy, poprzez który twórcy stron internetowych mogą wydawać polecenia robotom wyszukiwarki. W tym celu plik robots.txt trzeba umieścić w katalogu głównym domeny na serwerze danej witryny. Wydawane

remarketing

Remarketing

Remarketing Czytaj więcej »

Remarketing to strategia stosowana w kampaniach Google Ads. Ta skuteczna metoda umożliwia dotarcie z ofertą do klientów, którzy już odwiedzili daną stronę internetową, lecz bez dokonania konwersji. Pod pojęciem konwersji

RSLA (Remarketing List for Search Ads)

RSLA

RSLA Czytaj więcej »

Rozwinięcie tego skrótu to Remarketing List for Search Ads, czyli listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Stosuje się też nazwę remarketing w wyszukiwarce Google. Pod tym pojęciem rozumiemy kampanię reklamową

RTM (Real Time Marketing)

RTM

RTM Czytaj więcej »

Rozwinięcie tego skrótu to Real Time Marketing, czyli działania marketingowe podejmowane w czasie rzeczywistym. Prowadzenie takiej kampanii polega na błyskawicznym reagowaniu na wszelkie aktualne, obowiązujące trendy. Nie da się więc